Z wizytą u Ani z Zielonego Wzgórza
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Z wizytą u Ani z Zielonego Wzgórza
26 Styczeń 2023
„(…) im trudniej się coś zdobywa, tym większe ma się zadowolenie.” – Ania Shirley

O prawdziwości tego stwierdzenia przekonała się ostatnio klasa 6B. Uczniowie sumiennie pracowali w grupach nad projektem związanym z lekturą uzupełniającą pt. „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery. Efekty ich pracy przedstawione zostały w załączonych zdjęciach, filmikach.

Młodzież wykonywała swoją pracę w czterech zespołach. Najpierw wszystkie cele, kryteria oceniania prac zostały przedstawione na lekcji. Ponadto uczniowie przez cały czas trwania projektu mieli dostęp do treści poleceń oraz instrukcji na stronie internetowej, która została utworzona na platformie wix.com.

Pierwsza grupa najpierw stworzyła prezentację multimedialną, w której zamieściła cechy wyglądu, charakteru oraz najciekawsze przygody tytułowej bohaterki lektury. To zadanie miało na celu przygotować ich do właściwej części projektu – zaprojektowania Facebooka Ani Shirley. Uczniowie zadbali o to, aby w ich pracy zamieszczone zostały ciekawe zdjęcia, stylizacje, a także odpowiednie opisy i hasztagi. Młodzież przeprowadziła także dyskusje na temat tego, jaki z portalów społecznościowych mogłaby poprowadzić jeszcze Ania, gdyby żyła w naszych czasach.

Druga grupa wcieliła się w rolę podróżników. Uczniowie przygotowali mapę myśli z hasłami związanymi z „Zielonym Wzgórzem”. Następnie ich zadaniem było wykonanie broszury turystycznej, która zachęci do odwiedzenia Wyspy Księcia Edwarda. Młodzież zatroszczyła się o wygląd broszury oraz uwzględnienie informacji takich jak: położenie, klimat, miejsca warte zobaczenia. Dodatkowo grupa zorganizowała quiz podsumowujący wiedzę na temat lektury.

Trzecią grupą byli znawcy stylizacji i najnowszych trendów. Uczniowie zajęli się projekcją bloga o modzie, jaka panowała w czasach akcji lektury. Co więcej zespół stworzył katalog modowy. Ponadto młodzież napisała kartkę z pamiętnika Ani, uwzględniając w opisie marzenia bohaterki. Na koniec przedyskutowano m.in. to, jak czułaby się Ania we współczesnych ubraniach.

Ostatnia grupa wykazała się zdolnościami aktorskimi, dziennikarskimi oraz plastycznymi. Czwarty zespół zainspirowany filmikami typu „Q&A” zamieszczanymi często na platformie youtube, nakręcił i przeprowadził wywiad z Gilbertem. Dodatkowo uczniowie stworzyli dwa komiksy na temat najciekawszych historii Ani z Zielonego Wzgórza.

Link do strony internetowej: https://joannaptaszek98.wixsit... 

nauczyciel j. polskiego Joanna Ptaszek

Galeria zdjęć:
Wyświetleń: 512
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1Odstęp między wierszami
1Odstęp między paragrafami
1Odstęp między literami
1Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne