Rodzina kontra błąd czyli I Rodzinne Potyczki z Ortografią
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Rodzina kontra błąd czyli I Rodzinne Potyczki z Ortografią
01 Marzec 2015

Rodzina kontra błąd czyli I Rodzinne Potyczki z Ortografią

       W Zespole Szkół w  Mordarce od rana panuje ożywiona atmosfera. Na korytarzach nieopisany hałas i harmider. Rozentuzjazmowani uczniowie z niecierpliwością oczekują rozpoczęcia rodzinnego konkursu ortograficznego. Tak brzmiały w tym roku pierwsze zdania rodzinnego dyktanda. 11 lutego nasza szkoła po raz pierwszy gościła w swoich murach rodzinne drużyny, które chciały stawić czoła ortograficznym trudnościom. Celem konkursu było propagowanie poprawnych nawyków ortograficznych, ale przede wszystkim chodziło o dobrą zabawę.

Rodzina kontra błąd czyli I Rodzinne Potyczki z Ortografią

       W Zespole Szkół w  Mordarce od rana panuje ożywiona atmosfera. Na korytarzach nieopisany hałas i harmider. Rozentuzjazmowani uczniowie z niecierpliwością oczekują rozpoczęcia rodzinnego konkursu ortograficznego.
Tak brzmiały w tym roku pierwsze zdania rodzinnego dyktanda.

       11 lutego nasza szkoła po raz pierwszy gościła w swoich murach rodzinne drużyny, które chciały stawić czoła ortograficznym trudnościom. Celem konkursu było propagowanie poprawnych nawyków ortograficznych, ale przede wszystkim chodziło o dobrą zabawę. Wydarzenie to zostało zorganizowane w ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Ortografia na wesoło”. Do rywalizacji w I Rodzinnych Potyczkach z Ortografią o miano najlepszych stawiło się 13 drużyn z klas IV-VI. Wszyscy uczestnicy odpowiedzialnie i z wielkim zaangażowaniem podeszli do realizacji zadań konkursowych. Konkurs składał się z dwóch części: w pierwszej dyktando pisało dziecko, a opiekun pomagał. W drugiej była sytuacja odwrotna – rodzic pisał tekst, a dziecko w miarę możliwości wspierało swego opiekuna i podpowiadało. W przerwie w jeszcze lepszy klimat wprowadziła nas (uczestników i organizatorów) gra kalambury oraz łamańce językowe. Podczas spotkania rodzice mieli również możliwość zapoznania się z publikacjami dotyczącymi nauki ortografii oraz pomocami terapeutycznymi. Poziom wiedzy wszystkich uczestników był bardzo wysoki i żadne pułapki ortograficzne nie stanowiły problemu dla zgranych drużyn.

       Konkurs ortograficzny pozwolił rozbudzić wśród naszych uczniów wrażliwość na piękno języka ojczystego. Trudna sztuka ortografii okazała się doskonałą zabawą, rozwijającą zainteresowania i talenty uczniów. Wszyscy uczestnicy Rodzinnych Potyczek z Ortografią otrzymali podziękowania, słodkości i drobne upominki.

       Wyrazy szczególnej wdzięczności kieruję do Rodziców oraz uczniów naszej szkoły za zaangażowanie  i aktywny udział w imprezie. Wszyscy bardzo pozytywnie oceniali przedsięwzięcie i zapowiedzieli swój udział w przyszłym roku.

Alina Górszczyk

Wyświetleń: 290