Relacja z innowacji pedagogicznej "Programuję i eksperymentuję"
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Relacja z innowacji pedagogicznej "Programuję i eksperymentuję"
19 Czerwiec 2017

Relacja z innowacji pedagogicznej „Programuję i eksperymentuję”

       W związku z ogromną rolą  informatyki i programowania w różnych dziedzinach życia, w bieżącym roku szkolnym została wprowadzona w naszej szkole innowacja pedagogiczna, pt.: „Programuję i eksperymentuję”. Uczestnicy innowacji w czasie zajęć uczyli się programować i rozwijali swoje zainteresowania informatyczne.

Relacja z innowacji pedagogicznej „Programuję i eksperymentuję”

      W związku z ogromną rolą  informatyki i programowania w różnych dziedzinach życia, w bieżącym roku szkolnym została wprowadzona w naszej szkole innowacja pedagogiczna, pt.: „Programuję i eksperymentuję”. Uczestnicy innowacji w czasie zajęć uczyli się programować i rozwijali swoje zainteresowania informatyczne. Uczniowie z klas IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum na zajęciach pozalekcyjnych programowali w środowisku Baltie, a także w LOGO. Baltie to program w łatwy sposób wprowadzający dzieci i dorosłych w świat programowania. Na zajęciach uczniowie nauczyli się pisać programy, w których mały czarodziej, główna postać programu Baltie tworzy obrazy, animacje oraz wykonuje obliczenia. Poznali także podstawy języka Logo. Tworzyli grafiki, animacje, budowali złożone animowane postacie. Uczniowie chętnie i z zapałem uczestniczyli w zajęciach. Tworzenie własnych programów sprawiało im mnóstwo satysfakcji.
       W czasie trwania innowacji została opracowana ścienna gazetka szkolna. Pojawiły się na niej podstawowe pojęcia związane z programowaniem, wskazówki dla początkujących programistów i efekty pracy uczestników innowacji.  
       W dniu 29 marca 2017r. na zajęcia zostali zaproszeni programiści pochodzący z Mordarki Magdalena Król oraz Kamil Hudecki. Goście opowiedzieli uczniom o zawodzie programisty, jego zaletach i wadach. Kamil i Magdalena wymienili umiejętności, które warto rozwijać, aby w przyszłości zajmować się programowaniem.  Zaproszone osoby opowiedziały uczestnikom innowacji o pierwszym zetknięciu się z programowaniem, wymienili szkoły, jakie ukończyli oraz opowiedzieli, czym zajmują się na co dzień w pracy zawodowej. Na koniec chętnie udzielili odpowiedzi na pytania uczniów.  Podczas wystąpień gości widać było ich zaangażowanie i zapał do tego, czym się zajmują. Z tego powodu uczniom bardzo podobało się spotkanie z młodymi programistami.
       Kolejnym działaniem w ramach innowacji była wycieczka edukacyjna do Miasteczka Multimedialnego MMC Brainville w Nowym Sączu. Uczestnicy wycieczki poznawali technologie multimedialne zwiedzając miejsca takie jak Studio telewizyjne, Studio dźwiękowe, Studio Motion Capture, Studio Druku i Skanu 3D, Studio Grafiki 2D i 3D oraz Studio Kolor korekcji. Uczniowie mieli okazję zobaczyć profesjonalny sprzęt do tworzenia projektów filmowych, reportaży, sesji zdjęciowych, streamingu video, animacji, efektów specjalnych, a także gier komputerowych. Po krótkiej przerwie odbyły się warsztaty wprowadzające w tematykę grafiki 3D. W ciągu 90 minutowych zajęć uczniowie stworzyli niezwykłe kule w programie Blender 3D. Każdy z uczestników bardzo dobrze wykonał zadanie i na zakończenie wycieczki otrzymał pamiątkowy dyplom. Cała wyprawa bardzo podobała się uczniom i dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń.
       Uczestnicy innowacji aktywnie brali udział w Dniach Matematyki i Nauk Przyrodniczych. Jednym z punktów programu tych dni były warsztaty z programowania w środowisku Baltie. Uczniowie pokazali wtedy rówieśnikom swoje prace i uczyli ich programować.
       Wprowadzenie innowacji w szkole zachęciło uczniów do rozwijania swoich umiejętności informatycznych. Uczniowie klasy VI wzięli udział w Godzinie Kodowania - największej inicjatywie edukacyjnej w historii, adresowanej do uczniów z całego świata zachęcającej do nauki informatyki. Na stronie Code.org układali z bloków pierwsze programy i zdobyli certyfikaty potwierdzające umiejętności kodowania.
       Udział w innowacji przyczynił się do nabycia nowych umiejętności w zakresie kodowania i programowania. Pozwolił poznać lepiej zawód programisty i nowe technologie multimedialne oraz zdobyć nowe doświadczenia i niejednokrotnie przeżyć radość z napisania działającego programu.

Autorzy innowacji: Małgorzata Dunikowska, Wiesław Mamak, Małgorzata Warzecha

Wyświetleń: 708