Egzamin gimnazjalny 2015 juz za nami!
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Egzamin gimnazjalny 2015 juz za nami!
10 Maj 2015

Egzamin gimnazjalny już za nami!

       „Egzamin gimnazjalny już za nami” tak mogą powiedzieć uczniowie klasy trzeciej gimnazjum i nauczyciele ich przygotowujący. Egzamin gimnazjalny jest bardzo ważny dla ucznia, mimo iż nie można go nie zdać, to jest on przepustką do szkoły ponadgimnazjalnej. Testy obejmują wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

Egzamin gimnazjalny już za nami!

       „Egzamin gimnazjalny już za nami” tak mogą powiedzieć uczniowie klasy trzeciej gimnazjum i nauczyciele ich przygotowujący. Egzamin gimnazjalny jest bardzo ważny dla ucznia, mimo iż nie można go nie zdać, to jest on przepustką do szkoły ponadgimnazjalnej. Testy obejmują wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
       Pierwszego dnia uczniowie zmagali się z historią i wiedzą o społeczeństwie oraz językiem polskim. Uczniowie umieszczali wydarzenia, zjawiska i procesy historyczne w czasie, porządkowali je, czytali źródła historyczne, analizowali i interpretowali teksty kultury, tworzyli wypowiedź. Kto liczył na opowiadanie? Byli tacy uczniowie, chociaż większość obstawiała rozprawkę.
       Drugi dzień to zadania z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii oraz zadania z matematyki. Jedni uczniowie byli spokojni i szczęśliwi, że już po części humanistycznej, inni zestresowani jeszcze bardziej niż pierwszego dnia. W zadaniach wymagano wyjaśniania zjawisk i procesów biologicznych i chemicznych, stosowania praw i zależności fizycznych, umiejętności czytania i interpretacji mapy. Natomiast w teście matematycznym uczniowie wykazywali się umiejętnością rozumowania i argumentacji, tworzyli strategie rozwiązania problemu i dobierali model matematyczny do sytuacji.
       W trzecim dniu gimnazjaliści musieli wykazać się znajomością języka obcego. Większość uczniów wybrała język angielski, natomiast drugim językiem był język niemiecki. W zadaniach sprawdzano rozumienie wypowiedzi, umiejętność tworzenia, reagowania i przetwarzania wypowiedzi.
       Informacja o wynikach z egzaminu dotrze dopiero w czerwcu. Życzę wszystkim gimnazjalistom, aby dostali się do wymarzonej szkoły! 


Wychowawca  klasy trzeciej
 mgr Małgorzata Warzecha

 

Wyświetleń: 141