Dni Matematyki
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Dni Matematyki
16 Czerwiec 2014

Dni Matematyki

       W dniach 26-28 maja 2014r. w naszej szkole zorganizowane zostały Dni Matematyki. W pierwszy dzień odbył się szkolny konkursy wiedzy matematycznej „Myślę i liczę” dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz I-III gimnazjum. Dzieci z klas I-III szkoły podstawowej wzięły udział w konkursie plastycznym „Świat z figur geometrycznych”. Drugiego i trzeciego dnia odbywały się pokazy i warsztaty dla wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum.

 

 Dni Matematyki

       W dniach 26-28 maja 2014r. w naszej szkole zorganizowane zostały Dni Matematyki. W pierwszy dzień odbył się szkolny konkursy wiedzy matematycznej „Myślę i liczę” dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz I-III gimnazjum. Dzieci z klas I-III szkoły podstawowej wzięły udział w konkursie plastycznym „Świat z figur geometrycznych”. Nagrody były przyznawane w trzech kategoriach: klasa I, klasa II i klasa III. Wręczenie dyplomów i nagród oraz nagród pocieszenia odbyło się 27 maja. Prace wykonane przez uczniów zdobiły korytarz w czasie Dni Matematyki.

       Drugiego i trzeciego dnia odbywały się pokazy i warsztaty dla wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum. Uczniowie mogli obejrzeć prezentację „O ciekawych obiektach matematycznych” oraz wystawę wielościanów wykonanych z papieru. Wśród brył były graniastosłupy, ostrosłupy, antygraniastosłupy, wielościany platońskie, kompozycje wielościanów platońskich, wielościany archimedesowe i wielościany Keplera-Poinsota. Podczas warsztatów uczniowie mogli wykonać bryłkę albo żurawia metodą origami, nauczyć się układać kostkę Rubika, ułożyć obrazek z tangramu, a także przeprowadzić eksperyment ze wstęgą Möbiusa.

       W trakcie Dni Matematyki wszyscy chętni uczniowie zachęceni przez nauczycieli rozwiązywali łamigłówki. Warto wiedzieć, że rozwiązywanie łamigłówek pozwala na rozwój mózgu i utrzymanie go w dobrej formie. Wśród prawidłowych odpowiedzi wylosowano dwie osoby, które otrzymały nagrodę główną: kostkę Rubika i magiczną układankę. Pozostali otrzymali nagrody pocieszenia.

      Natomiast w czasie długich przerw przeprowadzana była sonda. Starsi uczniowie sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród kolegów i pracowników szkoły. Poprawne odpowiedzi nagradzane były cukierkiem. Pan Dyrektor i pani sekretarka również brali udział w sondzie i udzielili bezbłędnej odpowiedzi.

      Ten sposób uczenia się matematyki spodobał się uczniom młodszym i starszym. Uczniowie chętnie brali udział w warsztatach, nawet w czasie przerw. Poprzez pokazy i warsztaty zdobywali nowe wiadomości i umiejętności. Niektórzy doświadczyli również tego, że matematyka może być rozrywką.

Organizatorzy: Małgorzata Warzecha i Małgorzata Dunikowska

Wyświetleń: 203