Podsumowanie projektu gimnazjalnego
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.25 - 9.10
39.20 - 10.05
410.15 - 11.00
511.20 - 12.05
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Podsumowanie projektu gimnazjalnego
26 Czerwiec 2017

Podsumowanie projektu gimnazjalnego

       „Czy potrafimy zorganizować ciekawy Dzień Dziecka dla gimnazjum?- tak dokładnie brzmiał temat tegorocznego projektu gimnazjalnego. Pomysł na projekt zrodził się już w ubiegłym roku, właśnie po Dniu Dziecka, kiedy dostrzegliśmy, że trudno jest dzisiaj młodzież zachęcić do wspólnego spędzania czasu z dala od komputera i Internetu.

Podsumowanie projektu gimnazjalnego

       „Czy potrafimy zorganizować ciekawy Dzień Dziecka dla gimnazjum?- tak dokładnie brzmiał temat tegorocznego projektu gimnazjalnego. Pomysł na projekt zrodził się już w ubiegłym roku, właśnie po Dniu Dziecka, kiedy dostrzegliśmy, że trudno jest dzisiaj młodzież zachęcić do wspólnego spędzania czasu z dala od komputera i Internetu. Realizację projektu rozpoczęliśmy od lutego i trwał on do końca maja, a jego prezentacja odbyła się 1 czerwca.
       Uczniowie pracowali nad projektem podzieleni  na 7 grup: informatycy, redaktorzy, reżyserzy, logistycy, DJ, kostiumolodzy, organizatorzy. Zostały one dobrane z uwzględnieniem predyspozycji i możliwości uczniów. Każda grupa wykonywała określone zadania. Opiekunami i koordynatorami nadzorującymi pracę całego zespołu projektowego były: mgr Kazimiera Biernat  wychowawczyni klasy II A oraz mgr Alina Górszczyk - wychowawczyni klasy II B. Uczniowie otrzymywali również pomoc od nauczycieli wspierających projekt, tj. E. Odziomek, W. Mamaka, K. Trojanowskiego, J. Zelka.
       Jednym z zadań projektowych było przygotowanie rozgrywek sportowych w czterech konkurencjach, które zostały wskazane w ankiecie poprzedzającej realizację projektu.  Dyscypliny te to: gra w kości, strzelanie z łuku, rzut kulą i kostka Rubika. Każda z tych dyscyplin pochodziła z  konkretnej epoki historycznej, którą wcześniej uczniowie poznawali i dowiadywali się, jak ich rówieśnicy spędzali wolny czas. Stworzyli oni na ten temat ciekawą prace, którą zaprezentowali na forum szkoły. Samodzielnie opracowali także regulaminy wskazanych, poszczególnych dyscyplin dostosowując je do własnych możliwości. Okazało się, że chociaż zawodnicy bawili się świetnie, to jednak nie zawsze radzili sobie, np. z trafieniem do tarczy z łuku. Wcześniej grupa kostiumologów przygotowała potrzebne rekwizyty i stroje z epoki. Dostosowane one były do konkretnej dyscypliny, wybranej z danej epoki, a przebierali się w nie Ci, którzy prowadzili daną konkurencję.
       Po zakończeniu rozgrywek sportowych wszyscy uczestnicy otrzymali przygotowane przez uczniów dyplomy, a zwycięscy dodatkowo nagrody rzeczowe. Wszyscy zgromadzeni zostali także zaproszeni na poczęstunek: lody, owoce, soki, słodycze. W dużej mierze pozyskaliśmy je od sponsorów. Jednym z nich był zakład „Tik, Tak”  Z. i B. Sukienników z Limanowej, zakład „Koral”, i „Tymbark”. Otrzymaliśmy także wsparcie od Rady Rodziców i sklepu ‘Walek”. Na zakończenie obchodów Dnia Dziecka klasy II A, B gimnazjum zorganizowały wspólne grillowanie.
       Dzięki realizacji zadań projektowych uczniowie nabyli umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnej pracy, pracy w grupie, efektywnego porozumiewania się w różnych sytuacjach, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji, a także przygotowania do publicznych wystąpień. Wszyscy uczniowie wykazali się aktywnością i zaangażowaniem. Dzielili się swoimi spostrzeżeniami, ciekawymi przemyśleniami. Z zapałem pracowali w grupach, dyskutowali.
       Podsumowując, uważamy, że warto podejmować się tego typu wyzwań. Projekty pozwalają uczniom zdobywać umiejętności ucząc się poprzez doświadczenie, działanie, a taka wiedza jest najtrwalsza.

mgr Kazimiera Biernat i mgr Alina Górszczyk

Wyświetleń: 1771
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1Odstęp między wierszami
1Odstęp między paragrafami
1Odstęp między literami
1Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne